Hľadanie ubytka v Londýne

Rozhodol som sa napísať niečo o tom ako som si hľadal ubytovanie v Londýne. Keď som v júli začal pracovať v Londýne, mal som uľahčenú situáciu tým, že sestra býva neďaleko Londýna a mohol som na istý čas pobudnúť u nej. A keď som cez leto dával full time prácu plus 50 hodín mesačne v druhej práci čo mám na Slovensku, tak mi dosť pomohlo, že som nemusel riešiť ubytko.

Mať strechu nad hlavou bolo super, no nebolo to vždy ideálne, hlavne kvôli cestovaniu. Každé ráno aj večer hodina a pol v autobuse a keď v septembri začal školský rok, doprava sa ešte viac zhustila a bežne to trvalo 2 hodiny jedna cesta. To som si povedal, že prejdem na vlak, čo malo svoje výhody v spoľahlivosti (až na lokálne autobusy, ktorými som chodil na vlakovú stanicu). Bolo to síce 2x drahšie (cca 400 libier mesačne), ale zabiť 1/4 dňa v autobuse nie je práve najpríjemnejšie. Každopádne cestovanie stále trvalo takmer 3 hodiny denne, a keď sa mi v októbri trošku uvoľnilo v práci, začal som si hľadať vlastné ubytko v Londýne.

Nováčik v Londýne môže mať mierne očné problémy pri pohľade na ceny ubytovania, no na to som už bol pripravený a trošku som mal povedomie o cenách. Pozeral som po prenájme samostatnej izby v nejakom dome, prípadne apartmáne. Dal som si za podmienku, aby to bolo cca 30 minút od práce, aby som svoj život nestrávil v tuneli metra. Bol to síce ambiciózny cieľ, no rozhodne nie nereálny.

Začal som pozvoľna a sem tam som odpísal na nejaké ponuky, ktoré sa mi páčili, či by sa dala dohodnúť prehliadka. Po čase sa mi trošku vycibrilo hľadanie, no najmä pochopil som, že neoplatí sa písať, treba hneď volať. Ubytko v Londýne totiž ide na dračku ako čerstvé rožky.

Absolvoval som celkovo iba 4 prehliadky a povedal by som, že som mal celkom šťastie na to, čo som si našiel. Pri 4tej prehliadke som po 20 sekundách vedel, že to chcem. Bolo to o poznanie lepšie ako to, čo som dovtedy videl.

Prehliadky v Londýne môžu byť v celku únavné. Izby sú, buď malé alebo drahé, alebo oboje, stáva sa, že byt je zdieľaný medzi 7 ľuďmi, sociálne zariadenia rozbité, kuchynka stará. A to ceny v ktorých som sa pohyboval boli cca 600 libier mesačne (cez 800 €). Napriek tomu príde na prehliadku naraz tak 5 ľudí, ďalších 5 o hodinu atď. A ešte okrem toho, aby sa vám páčilo ubytko, musíte sa vy zapáčiť majiteľovi, prípadne spolubývajúcim, podľa toho, kto robí prehliadku. Povedal by som, že toto mi to vyšlo a s terajšími spolubývajúcimi si rozumieme :-)

A tak teda bývam 3 min od stanice metra v 3. zóne, do práce to mám polhodinu čistého času, čo je rovnako, ako som to mal v Brne do školy. Izba je rozumnej veľkosti, byt je pekný, čistý, bývam iba s jedným párikom v ďalšej izbe a oni sú super. Taktiež oblasť mi vyhovuje, mám do 10 min pešo asi všetky obchody, ktoré mi napadnú. Veď príďte sa sami presvedčiť, rád vás privítam.
PS: Ocením, keď donesiete nejakú fľašku :D

Obľúbené príspevky z tohto blogu

New York vs Londýn (časť 2/3)

New York vs Londýn (časť 3/3)

New York vs Londýn (časť 1/3)