Čo pre mňa znamená cestovanie

Veľa ľudí v mojom okolí si myslí, že mám rád cestovanie. Chápem, že sa to tak na prvý pohľad môže zdať, keď za posledné 3 roky som letel takmer 90-krát. Ale prečo naozaj cestujem? Mám rád cestovanie? Považujem to za moje hobby? Je mojim snom navštíviť celý svet?


Cestovanie je v dnešnej dobe veľmi populárne. Je to záľuba takmer každého mladého človeka. Mnoho z nich tomu prepadne tak, že sa to stane ich životným štýlom a ich cieľom je precestovať celý svet, navštíviť čo najviac miest, spoznať čo najviac kultúr. Poznám ľudí, ktorým stačil jeden poriadny výlet na to, aby cestovaniu prepadli tak, že teraz je to ich hlavný zmysel života.

Je toho plný Instagram, Facebook, YouTube a pod. Niektorí to považujú za chválenie, iní to berú ako inšpiráciu alebo ukážku krásy našej Zeme. Nikoho týmto článkom neposudzujem, každý máme iné ciele v živote.


Ja sa však za pravého cestovateľa nepovažujem. Povedzme, že mi nerobí problém presúvať sa dopravným prostriedkom, či už je to lietadlo, vlak, autobus, auto alebo loď. Ale na to, aby som niekde vycestoval potrebujem mať iný dôvod, ako len chuť vidieť nové miesta, spoznať inú kultúru, či nebodaj pochváliť sa, kde všade som bol.

Môj úplne najčastejší dôvod prečo cestujem je, aby som navštívil známych, rodinu, kamarátov a preto často cestujem na miesta, kde som už bol. Napríklad na Slovensku som bol za posledný rok 11-krát. Navštíviť vzdialené krajiny, odlišné kultúry, to je určite zaujímavé, no ľudia sú pre mňa oveľa viac. Nehovorím, že ďaleké končiny Zeme nikdy nenavštívim, možno sa to časom aj pritrafí, ale prežil by som aj bez toho. A koniec koncov skutočnú krásu máme často pod nosom, buď na Slovensku alebo v celej Európe.

Priznávam, že asi by som toľko cestovať za známymi nemohol, ak by som v tom nemal podporu od šéfa. Chápe, keď si chcem vziať voľno, no umožňuje mi aj pracovať na diaľku koľko chcem. Veď keď to typ našej práce dovoľuje, tak prečo nie, je to o dôvere :) Veľa ľudí sa ma pýta, koľko mám dovolenky, že stále som niekde mimo Londýna, no keďže môžem robiť aj keď som mimo, tak veľa dovolenky nepotrebujem. Prešov, Bratislava, Porto, Valencia, Riga, to je len niekoľko miest, kde som popri návšteve aj pracoval.

Občas mám to šťastie cestovať aj pracovne, ale to nie nejako pravidelne. Za 3 a pol roka vo firme som bol 3x v USA a asi 4x v Dubline, kde to bolo väčšinou len na otočku na jeden deň. Výhoda je, že za tieto cesty neplatím, ale cestovať sám je dosť o ničom. Preto aj vtedy sa zvyknem stretnúť s kamošmi, ktorých tam mám.

Keď lietam každý mesiac, niekto by mohol povedať, že to musí stáť veľa peňazí. Avšak nemusí tomu tak byť. Od kedy žijem v Londýne, uvedomil som si, že jedna z najväčších výhod Londýna je to, ako dobre je spojený s celým svetom a najmä ako lacno, hlavne čo sa týka Európy. Suma, ktorú platím za spiatočné letenky (ak nerátam pracovné cesty) je väčšinou 50-100 libier, no niekedy letím aj za 20 spiatočne. V roku 2018 bola moja priemerná cena na letenku iba £28. A ešte nikdy som za letenku v rámci Európy nedal viac ako 100 libier. Vášnivým cestovateľom by som naozaj odporúčal ísť žiť do Londýna :D


Teraz sa môže vynoriť otázka, či míňať toľko mesačne na letenky nie je akosi veľa. Ja si ale myslím, že ak pracujúci človek má niečo skutočne rád a je to pre neho dôležité, tak tých 50-100 libier/eur mesačne je schopný ušetriť, či už je to na posedenie v bare, nakupovanie oblečenia, dovolenku pri mori alebo kúpu auta. U každého je to niečo iné. Pre mňa je skutočne dôležité stretávať sa s ľuďmi, na ktorých mi zaleží. A to je ten pravý dôvod prečo cestujem.

Obľúbené príspevky z tohto blogu

New York vs Londýn (časť 2/3)

New York vs Londýn (časť 3/3)

New York vs Londýn (časť 1/3)