New York City

New York, tie mrakodrapy, tie masy ľudí, tá pravá americká atmosféra, ten zhon veľkomesta, ktoré nikdy nespí. Tak to presne sme zažili.

Vybrali sme sa na náš dlho očakávaný výlet do New York City. Pekne sme si to dopredu naplánovali, kedy pôjdeme, čo chceme vidieť a zobrali sme si jeden deň voľna v práci naviac, aby sme to všetko postihali. Čiže vybrali sme sa na dvojdňový výlet do New Yorku, kúpili sme si dopredu lístok na autobus, noc v hoteli a tiež výstup na Rockefeler Center alias Top of the Rock. Išli sme samozrejme my štvorka - ja, Sharka, Janka a Miško.

Vyrazili sme v nedeľu večer, autobus z Washingtonu do NY sme mali o polnoci. Z Laurelu sme si so Sharkou zobrali taxík na konečnú stanicu metra, lebo autobusy nám o takom čase akosi neišli. Taxík bol zhodou okolností žltý, čiže začali sme v New Yorkskom štýle. Metrom sme sa odviezli na autobusovú stanicu, prišli aj Janka s Miškom a išlo sa.

V autobuse sme sa rozvalili na päťku dozadu a rovno pred nami sedeli Slováci, tiež robili plavčíkov vo Washingtone. A navyše, cestu späť mali tiež rovnakú ako my :-D. Ale inak cesta bola hrozná. Celý autobus mrzol z tej klímy a dúfali sme, že neprechladneme. Prikrývali sme sa aspoň uterákmi, ale stále na nás odniekiaľ fúkalo.

Do NYC sme prišli o 5 ráno a mali sme na pláne prejsť sa do Central Parku. Akosi nám ale zahaprovala offline navigácia a vybrali sme sa presne opačným smerom. Po polhodine, keď sme to zistili, sa nám už nechcelo ísť naspäť a teda hodinu sa trepať do Central Parku, ale boli sme už blízko časti, kde sú mrakodrapy (aj keď tie sú v podstate všade) a hlavne kde je budova medzinárodného obchodného centra, v súčasnosti je už len jedna. Tak to bol teda pohľad... Najvyššia budova akú som kedy videl. Bolo tam ešte stavenisko okolo, keďže budovu ešte neotvorili, tak ešte tam stavali nejakú infraštruktúru. Pofotili sme sa s budovou, aj keď to bolo trošku obtiažne pre jej výšku, a tiež sme si pozreli pamätník 11. septembra, čiže dve fontány s menami zomrelých. Bolo to také temné. Mrakodrapy boli všade naokolo a dokonca bolo vidno veľa rozostavaných, čo nechápem , kde na to berú miesto. Skutočne vysoké budovy boli jedna pri druhej a medzi nimi boli úzke uličky.

Od vysokých budov sme namierili cez slávny Brooklyn Bridge do časti Brooklyn, kde sme mali hotel na 1 noc, lepšie povedané internát, čiže v izbe 4 postele, stoly, skrine a chladnička. Mysleli sme si, že ubytovať sa môžme od 11, lebo sme to tak mali na rezervácii, ale že vraj sme mohli až od jednej. Tak sme sa išli vyvaliť na pláž, čo bola len chvíľka cesty metrom. Dobre sme sa rozhodli, lebo aspoň sme zregenerovali po nočnej ceste a chodení po New Yorku od rána. Na pláž v Ocean City to rozhodne nemalo, ale páčilo sa nám, že NY má aj pláž a to nebola nebola jediná.
Po zdriemnutí na pláži sme sa ubytovali a tak metrom na Times Square, asi centrum života v NY. To boli húfy ľudí, svetelné reklamy, obchody, pouličný predavači a hoci sa to volá Times Square, čiže námestie, tak žiadne vyslovene námestie tam nebolo, čiže medzi ľuďmi sa predierali žlté taxíky a iní šialenci na autách. Šoférovanie v NY rozhodne nie je žiadna sranda, semafory pre chodcov nikto nerieši. Trošku sme sa prešli rušnými ulicami a mali sme namierené k budove Rockefeler Center, kde sme si zaplatili výstup hore. Nie je to najvyššia budova v NY a ani nie je nejak špeciálne zaujímavá (okrem toho, že bola postavená už v roku 1933), ale to je práve super, keďže tie zaujímavé budovy, ako Empire State Building, Chrysler či World Trade Center je z nej možné vidieť. Na vrchu je možné ostať ako dlho človek chce, čiže sme si výstup rezervovali na 7, aby sme si mohli vychutnať panorámu denného aj nočného mesta. Stálo to za to, výhľad bol neskutočný. Možno taká zaujímavosť, že som ani tak necítil tú výšku, ako napr. na Eiffelovke, keďže tu bolo všetko naokolo vysoké.
Keď sme zišli asi po 2 hodinách, lebo nám začala byť zima, tak sme sa ešte raz prešli po Broadway-i smerom na Times Square a ľudí bolo ešte viac ako predtým. Boli sme tam asi o pol 11, obchody boli bežne otvorené a rušno bolo všade dookola. No proste New York v pravom slova zmysle. Uchodení po celom dni sme sa pobrali metrom naspať do na ubytko do Brooklynu. Totálne sme odkvecli a nebolo nám treba nič okrem sprchy a postele.

Ráno sme vstali asi o pol 10, do 11 sme sa vysťahovali a išlo sa ďalej. Prešli sme sa do parku v Brooklyne, z kadiaľ je výhľad na Manhattan aj Brooklyn Bridge, bola to pekná scenéria. Trošku sme nabrali časový sklz, kvôli foteniu :-D a tak sme pešo preleteli cez most a smerovali na Wall Street, centrum finančného sveta. Od toho sme čakali viac, ale samozrejme známu burzu sme si odfotili.

Nebol by pobyt v New Yorku bez sochy slobody a najlepšie je ju vidieť z lode. Tak sme sa vybrali na loď na Staten Island, ktorá premáva zadarmo a ide pekne okolo sochy. Opäť ďalší pekný zážitok, aj keď asi viac ako socha ma nadchla samotná plavba loďou. A sranda, že na spiatočnej ceste sme stretli slovenskú rodinku, ktorá bola na dovolenke na Havaji a v USA.

Po plavbe sme sa metrom odviezli do Central Parku, že si tam trošku pochodíme, posedíme, ale jemne pršalo a tak to bolo opäť skôr na to chodenie. Chvíľku sme pozerali ako v parku hrali baseball a snažili sme sa odchytiť pravidlá, ale až tak nám to nešlo, čiže radšej si to pozrieme na nete. Central Park bolo miesto asi tak ako som si to predstavoval, tiché kľudné útočisko v strede veľkomesta. Boli tam aj nejaké zvieratká, na ktoré som sa tešil, ale nebolo dobré počasie a tak veľa ich nebolo vidieť. Po uličkách v parku sme stretávali bežcov a ponad stromy vytŕčali mrakodrapy. Náš kamarát na výlete v NY, ale obzvlášť v Central Parku boli Google Mapy offline, lebo park je neskutočné veľký a miestami sú uličky ako bludisko, kde už aj mne zlyhával orientačný zmysel.

V parku nám napadlo, že seriály ako Friends, či How I Met Your Mother sa odohrávajú v New Yorku, tak že pôjdeme pozrieť do barov, ktoré sú v tých seriáloch. Zistili sme, že bar Central Perk z Friends je vymyslený a postavený v štúdiu. MacLaren's Pub z HIMYM je síce tiež vymyslený, ale inšpirovaný barom McGee's dokonca neďaleko Central Parku. Vybrali sme sa tam, no dlho sme sa neohriali, lebo ak sme nechceli jesť, iba piť, tak sme mohli sedieť len pri bare, kde ani nebolo miesto. Dosť divné pravidlo. Zakotvili sme nakoniec v neďalekom Irish Pube a trošku posedeli. Čašníčka bola nejaká neposedná a chodila sa nás každých 5 min pýtať, či nám niečo nechýba a nedochádzalo jej, že sme fakt prišli len na 1 pivo, resp. ja víno.

Z baru sme sa vybrali pešo smerom k zastávke autobusu späť do Washingtonu, no relatívne po ceste sme mali Empire State Building, tak sme si ju trošku obzreli tentokrát zospodu.

Autobus sme mali o pol 1 v noci. Cesta bola relatívne v pohode, asi menej fúkala klíma. Do Washingtonu sme došli o 5 ráno, zobrali metro a tak autobus do Laurelu, o 7 sme boli doma. Unavení, s Manhattanom v nohách, sme sa tešili na 4 hod. spánku. Ale zážitok to bol krásny. A tiež dobrá príprava na záverečný trip v Kalifornii. Veď už je to tu čo nevidieť...

Jazda na "opačnej strane"