Ocean City

Hurá, konečne nastal ten deň, kedy sme si požičali auto na 2 dni a išli sme do Ocean City. Konkrétne do toho v Marylande, keďže ďalšie je v New Jersey. Naplánovali sme si to asi 2 týždne predtým a keď som zistil, že vlakom, či autobusom nás to vyjde poriadne draho, tak už som sa nevedel dočkať toho dňa, keď si to auto požičiame.

Mali sme Ford Focus a veľmi sa nám páčilo autíčko. Pecka bola, že sme mali strešné okno, tak s ním sme sa vyšantili. Samozrejme mali sme automatickú prevodovku, keďže tu je to štandard a manuálne tu ani nie sú. Také auto som šoféroval prvýkrát a užíval som si to, vlastne neviem prečo v Európe nie sú automatické prevodovky také rozšírené. Je to dosť pohodlné, stačí pustiť brzdu a už sa pohýnate. Akurát raz sa mi stalo, že som išiel prepnúť zo stupňa 'drive' na stupeň 'speed', ktorý je určený na diaľnice a ako som zvyknutý na spojku, ktorú ale auto nemalo, tak som omylom stisol brzdu a zaflekoval som.
V Ocean City sme mali nejakých kamarátov, za ktorými sme sa vybrali, vlastne všetko to boli Sharkini kamaráti. Vybrali sme sa v nedeľu večer po práci a vrátili sme sa v utorok pred obedom, aby sme stihli v utorok do práce. V pondelky máme voľno. Autíčkom sme sa vybrali z Laurelu po Miška a Janku do Lanhamu, naložili sme ich a išlo sa. Trošku sme spočiatku chaosili pri snahe dostať sa na diaľnicu, keďže som asi 2x zle odbočil. Cesta po diaľnici už bola jednoduchá, stále po ceste č. 50. Rozbehali sme aj offline navigáciu, ktorá nás síce spočiatku nasmerovala do nejakej vilovej štvrte k rozostavanému domu, no na druhý pokus to už zvládla.

Do Ocean City sme šťastne dorazili asi o polnoci a náš plán na večer resp. noc bol poskákať do oceánu. Najprv sme sa ubytovali u kamošov, pripili si a mohlo sa ísť. Skákanie do oceánu sa nakoniec zmenilo na máčanie si nôh, lebo bol dosť chladný. Aspoň sme videli pláž a tá bola riadne veľká. Po čase k nám prišiel policajt na koni oznámiť, že pláž je otvorená len do polnoci, tak sme sa pobrali.

Po asi 4 h spánku sme sa ráno vybrali na pláž, že budeme spať tam, čo som nakoniec praktizoval iba ja. Oceán bol stále chladný, ale nejak sme si zvykli. Rozhodne sa v ňom nedalo normálne plávať, lebo boli viac ako metrové vlny, tak sme aspoň mali zábavu s vlnami. Pláž bola krásna, čistá, uhladená (v noci ju zahladzujú s traktormi) a brutálne veľká.

Prišiel na nás hlad a zbadali sme reklamu na All-you-can-eat menu za $ 6, ktorú ťahalo lietadlo letiace okolo pláže, avšak nenašli sme tú reštauráciu, a tak sa naše hladné krky museli uspokojiť s bagetou zo Subway. Na izbe nás ale čakalo kuracie mäsko, čo sme si doniesli zo sebou :-).

Po najedení sa sme si spravili výlet na inú pláž, že reku už keď máme to auto. Bola to taká rezervácia s divokým zverom a že vraj sa tam občas kúpu kone na pláži, no my sme ich videli iba na ceste :-D. Tak na pláži sme stretli aspoň kraba.
Po návrate už bol najvyšší čas začať partyovať, lebo všetky bary v OC zatvárajú o 2. Mali sme 1,75 l whiskey (trošku bolo odpité) a to ani neviem ako sa nám podarilo stihnúť piatim. Partyovali sme čisto Slováci a vlastne všade naokolo sme stretávali Slovákov - susedia z jednej aj z druhej strany, ďalší kamoši o ulicu ďalej a aj v buse sme náhodou stretli Slovákov. Do disco klubu sme išli autobusom, čo je super, že chodia aj v noci, na rozdiel od D.C. Predtým ako sme sa vybrali kamoši klub ospevovali, že také niečo na Slovensku nemáme, tak sme asi mali veľké očakávania, no až také wow sa nám to nezdalo. Taký v pohode podnik. Bolo tam viac parketov, ja som videl dva, jeden z nich bol so živou hudbou. Pri vstupe kontrola ako na letisku :-D, ale veď radšej nech je. Ako som už písal, klub zatvárali o 2, tak tesne predtým sme sa ešte išli porozhliadnuť okolo po podniku a prešli sme sa po móle do takého altánku na vode. Bolo tam príjemne a romanticky. Trochu sme nechápali, prečo mólo nemá zábradlie, keď tam bežne chodia opitý ľudia.
Cestou späť na apartmán sme už boli riadne unavený, ale dohodli sme sa s Jankou a Miškom, že ráno ideme na pláž na východ slnka, čiže budík na 5:20 a 2 hod spánku. Samozrejme, vstali sme len my so Sharkou, ale mali sme pekný zážitok. Videli sme aj traktory uhladzovať pláž :-D.

Keď sme sa vrátili na apartmán, tak sme už len zobudili spachtošov (Janku a Miška), naložili veci do auta a dali zbohom Ocean City. Zadná časť auta (Sharka a Janka) samozrejme odkvecla do 5 minút, my s Mišom vpredu sme kecali, aby sme nezaspali, lebo po 6 hodinách spánku v priebehu dvoch dní nás teda ťahalo na spánok. V pohode sme stihli vyhodiť Čechovcov v Lanhame, doraziť do Laurelu, vrátiť auto a tak do práce. Cestou tam aj späť sme boli rýchlejší ako predpokladala navigácia.

No čo dodať?! Auto požičané na 48 hodín a nezabudnuteľný výlet v Ocean City plnom Slovákov.

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Jazda na "opačnej strane"

Štúdium informatiky na Masarykovej univerzite v Brne

Erasmus in Ljubljana, Slovenia