Lifeguarding - first days

Teraz sa už síce nachádzam v našom apartmáne v Laureli, ale chcela by som sa vrátiť späť k prvým lifeguardistickým dňom v Silver Springu, lebo ma veľmi obohatili. Max tu momentálne púšťa ukrajinskú hudbu a znie to veľmi chytľavo, hĺbavo a kiežby som rozumela textu. Ukrajine sláva, prikladám ukážku, enjoy:
https://www.youtube.com/watch?v=VVxlRqi6CUE.
Mimochodom polovička z lifeguardov je tu Ukrajincov. Veľa z nich tu chce aj po programe zostať, zmeniť si status víz a nevrátiť sa do rodnej domoviny.

Aký bol teda môj prvý deň v práci? Ako z rozprávky. Robila som na bazéne, kde obyčajne pracuje iba jeden lifeguard. V ten deň tam bola bar-b-que party, takže osamelý lifeguard potreboval výpomoc. Na tom poole pracoval rus Rosaľ a ešte nebol veľmi zabehnutý, takže veľa som sa od neho nedozvedela o všetkých náležitostiach lifeguardingu. Rosaľ bol chalan študujúci právo, trochu hanblivý a utiahnutý, ale aj tak sme sa dobre porozprávali. Bazén bol vzdialený asi 45minút cesty pešo od apartmánu, takže dostatok času na načrtnutie ukrajinsko-ruskej problematiky. Pýtala som sa na jeho názor na Putina. Odvetil mi, že oni proste neprotestujú, lebo vidia čo sa deje na Ukrajine a nechcú aby to dopadlo takto aj v ich krajine. Voilá Putinova politika veľmi dobre funguje.

No a prečo bol môj prvý deň ako z rozprávky? Mala som jedlo zadarmo. Veľa jedla zadarmo. Okrem iného ľudia boli strašne milí a deti zlaté. Počas pool party sme s Rosaľom mysleli aj na ostatných chalanov na apartmáne a vždy keď sme si išli vziať nejaké jedlo, zobrali sme dvojitú porciu. Nikdy nezabudnem na bazén v Suburn Hill.

Majov prvý deň bol tiež super. Robil s Afroameričanom CJ-om a s Ukrajincom Nikolom. Ja som na ten bazén išla robiť na druhý deň. Najprv som sa nechytala na CJ-ov černošský akcent, ale postupne to bolo OK. Samozrejme, že keď spustil svoj monológ, svoj černošský flow, tak som bola opäť stratená. CJ študoval niečo také ako music art. Celý deň si rapoval (asi ako každý černoch tu :D), skladal vlastné texty hodiace sa na príslušnú situáciu a rozprával si sám pre seba. „Don’t judge people, because of their goverment,“ hovorieval. Má na pláne doraziť so svojim koncertom do Európy. Na svoju koncertnú šnúru sa chystá prísť oholený a ostrihaný do hola, takže mi pre istotu ukazoval fotku na vodičskom preukaze, aby som ho potom spoznala, keď budú Slovensku plagáty propagujúce jeho koncert :D. CJ vyrastal na hranici medzi dobrou štvrťou a ghettom. Rozprával mi o tom ako ho rozčuľuje, keď sa decká z dobrých rodín hrajú na ganstrov, na niekoho z ghetta.

Druhý lifeguard bol Ukrajinec Nikola. Tiež mal vlastný svet ako CJ, ale rozdiel bol v tom, že v ňom mal iba seba. S Nikolom bola o čosi ťažšia debata, ale aj tak sme sa porozprávali o zaujímavých veciach. Mal rád adrenalínové športy a jeho ďalšia vášeň bolo natáčanie videí. Najradšej spájal tieto dve oblasti dokopy. Doma robí pre nejakú študentskú televíziu. Pred niekoľkými dňami sme sa dozvedeli, že Nikolu ako plavčíka vyhodili, čomu sme sa s Majom ani veľmi nečudovali, keďže mal dosť na háku.


Počas týchto dvoch dní počas pobytu v Silver Springu sme boli pod dozorom supervisora Ivana a s Majom sme si ho veľmi obľúbili. Bol Srb a bol jeden z tých ľudí, z ktorých hneď na prvý dojem vyžaruje niečo dobré. Tieto dva dni boli ukážkové a po super víkende som sa už tešila na môj vlastný bazén. No to som ešte nevedela čo ma čaká. V pondelok po nás prišiel Milko a konečne nás priviezol na miesto, kde budeme bývať celé leto – mestečko Laurel.

Obľúbené príspevky z tohto blogu

New York vs Londýn (časť 2/3)

New York vs Londýn (časť 3/3)

New York vs Londýn (časť 1/3)