Lifeguarding

Čo vám poviem o práci?! No je to proste pohoda. Asi ešte viac ako som si predstavoval.

Pred odchodom do USA som si to predstavoval asi tak, ako v lete na kúpalisku. Plavčík sedí pri bazéne plnom ľudí a občas na niekoho zapíska, aby neskákal do vody a podobne. Inak si vysedáva a opaľuje sa. Je to naozaj tak, akurát ani nemôžem povedať, že by som mal plný bazén :-D.

So Sharkou robíme plavčíkov pri tzv. komunitných bazénoch. Tie sú určené pre ľudí, ktorí bývajú v apartmánoch vedľa bazéna. Samozrejme každý bazén je iný a práve ten môj je dosť pustý, čo sa týka návštevnosti. Väčšinou mám max. 25 ľudí za celý deň a stáva sa, že aj menej ako 10. Čiže každý deň mám na práci plávanie, kliky, zhyby a pod. No a samozrejme sedenie, oddychovanie a opaľovanie sa. Pokiaľ máme ľudí, tak na nich dávame pozor a sedíme na stoličke nad bazénom, ale mám pocit, že ľudí na bazéne každým dňom ubúda :-D.
Môj bazén je asi 25 m dlhý a hlboký od 3,5 ft do 5 ft (105-150 cm). Nemám hlbokú vodu, čiže až tak nie je čo zachraňovať. Dúfam, že to tak aj ostane. Maximálne sa stáva, že ľudia sa porania a potrebujú leukoplast, lebo povrch v bazénoch je tu drsný, čo nechápem kto vymyslel. Ja som si tiež už oškrel palec na nohe pri skákaní do vody.

Plavčíkovanie v USA sa trošku líši od plavčíkovania na Slovensku. Myslím si, že tu máme väčšiu autoritu aj právomoci, ale tiež musíme viac dohliadať na ľudí v bazéne. Človek je totiž u nás na Slovensku zvyknutý, že každý vie plávať, a keď malé dieťa ešte nevie, tak je s rodičmi. Tu to funguje trochu ináč. Povedal by som, že presne naopak, skoro nikto nevie plávať, maximálne doggy style. Občas teda aj učíme deti plávať :-). A ešte jedna pikoška: každú hodinu je tu povinne 15 min pauza, ľudia musia vyjsť z vody a vtedy môžme plávať my :-D.

Okrem starostlivosti o ľudí je naša náplň práce aj celková starostlivosť o bazén. To znamená čistenie bazéna, okolia bazéna, vysávanie bazéna (so špeciálnym vysávačom, nie tým na dlážku), umývanie WC, kontrola hladiny chlóru, pH, starostlivosť o strojovňu a neviem, či som si spomenul na všetko.

Náš zamestnávateľ má okrem komunitných bazénov ešte aj iné typy, napr. hotelové bazény, či už outdoorové, ale tiež aj indoorové. Raz som robil aj v Holiday Inn :-). Bol tam maličký bazénik a k tomu výrivka, ale taká teplá, že som ani nemohol ísť dnu, lebo by som sa popálil. Celkovo to ale bola väčšia nuda ako na vonkajšom bazéne.

Počasie je tu super, fajne teplo, zvyčajne od 28 do 35 stupňov. Je to možno podobné ako u nás v júli, len s tým rozdielom, že je konštantne teplo, a keď sa vyskytne nejaká búrka, aj tak je teplo :-D. Večer býva nad 20, vačsinou výrazne nad. Počasie si teda veľmi užívam.

Jediná chybička na mojej práci je moj plavčícky kolega. Nemal by som ho veľmi ohovárať, ale tak spomeniem aspoň, že je lenivý, nerobí nič a keď mu už niečo kážem robiť, tak to nevie urobiť poriadne. Nevie ani len metlu používať. No čo už, človek nemôže mať všetko, čo by si prial :-).

Na záver vám všetkým posielam pozdrav od bazéna so slnečnej Ameriky :).


Obľúbené príspevky z tohto blogu

New York vs Londýn (časť 2/3)

New York vs Londýn (časť 3/3)

New York vs Londýn (časť 1/3)